Miranda Smoulioti

Miranda Smoulioti

URL Ιστότοπου: http://www.cosmoradio.gr
Write on Τρίτη, 31 Οκτωβρίου 2017 Κατηγορία Νέα των παραγωγών

Όλα τα παιδιά μπορεί να είναι δύσκολα με το φαγητό, ειδικά αν προσπαθήσουμε να τους δώσουμε τροφές που είναι μεν υγιεινές, αλλά όχι και ιδιαίτερα εύγεστες για εκείνα. Αλλά μερικές φορές, η άρνηση των παιδιών να φάνε κάποιο τρόφιμο δεν έχει να κάνει με τις προτιμήσεις τους, αλλά μπορεί να είναι σημάδι αλλεργίας. Δυστυχώς, οι περισσότεροι γονείς δεν γνωρίζουν αν το παιδί τους έχει κάποια αλλεργία, μέχρι να έρθει η στιγμή που το παιδί θα καταναλώσει την τροφή και θα εμφανίσει συμπτώματα. Συνεπώς, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε καλά τα σημάδια μιας αλλεργίας, για να είμαστε ανά πάσα στιγμή έτοιμοι να δράσουμε.

Ποιες τροφές προκαλούν αλλεργική αντίδραση στα παιδιά;

-Φιστίκια, αλλά και άλλοι ξηροί καρποί, όπως καρύδια, αμύγδαλα και κάσιους.
-Αγελαδινό γάλα
-Αυγά
-Ψάρια και οστρακοειδή (αστακός, γαρίδες)
-Σόγια
-Σιτάρι

Ποια είναι τα συμπτώματα;

Η αλλεργία θα επηρεάσει την αναπνοή του παιδιού, τα έντερά του, την καρδιά και την επιδερμίδα του, συνεπώς εκεί θα εμφανιστούν τα συμπτώματα. Τα πιο συνηθισμένα που θα εμφανιστούν (ένα ή και περισσότερα) μέσα σε λίγα λεπτά με μία ώρα από την κατανάλωση είναι τα εξής:

-Βουλωμένη μύτη, ή μύτη που τρέχει
-Βήχας
-Διάρροια
-Ζάλη
-Κνησμός στο στόμα και στα αυτιά
-Ναυτία
-Κόκκινα εξογκώματα στο δέρμα, που φαγουρίζουν
-Έκζεμα
-Προβλήματα στην αναπνοή
-Φτέρνισμα
-Πόνος στο στομάχι
-Περίεργη γεύση στο στόμα
-Πρήξιμο στα χείλη, στη γλώσσα ή/και στο πρόσωπο
-Εμετός
-Συριγμός

Τα μικρά παιδιά δεν μπορούν να εξηγήσουν πάντα με ακρίβεια τα συμπτώματά τους, και ίσως ακούσετε τις παρακάτω φράσεις, ειδικά από ένα παιδί μικρότερης ηλικίας:

-Κάτι έχει κολλήσει στον λαιμό μου
-Η γλώσσα μου είναι πολύ μεγάλη
-Με φαγουρίζει το στόμα μου

Πότε χρειάζεται άμεση βοήθεια;

Μερικά παιδιά μπορεί να βιώσουν σφοδρή αλλεργική αντίδραση, αναφυλαξία. Αν το παιδί σας δεν μπορεί να αναπνεύσει ή να καταπιεί μετά την κατανάλωση μιας τροφής, καλέστε αμέσως το νοσοκομείο. Άλλα συμπτώματα της αναφυλαξίας είναι τα εξής:

-Πόνος στο στήθος
-Αίσθηση μπερδέματος
-Λιποθυμία
-Προβλήματα στην αναπνοή και συριγμοί
-Πρήξιμο χειλιών, γλώσσας και λαιμού
-Δυσκολία στην κατάποση
-Αλλαγή χρώματος στο δέρμα, προς το μπλε
-Αδύναμος σφυγμός

Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν τόσο σοβαρές αλλεργίες πρέπει να έχουν μια ένεση επινεφρίνης μαζί τους ανά πάσα στιγμή, σε περίπτωση που βιώσουν αλλεργική αντίδραση. Και οι κηδεμόνες, αλλά και το ίδιο το παιδί, πρέπει να γνωρίζουν πώς χρησιμοποιείται η ένεση.

Αλλεργία και δυσανεξία: Ποια είναι η διαφορά;

Η αντίδραση σε κάποια τροφή δεν συνεπάγεται αυτομάτως κάποια αλλεργία. Ορισμένα παιδιά έχουν δυσανεξία σε κάποια τρόφιμα. Η αλλεργία έχει να κάνει με το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ η δυσανεξία σχετίζεται με το πεπτικό σύστημα και είναι πολύ πιο κοινή από τις αλλεργίες αλλά λιγότερο επικίνδυνη.

 

Πηγή: www.iatronet.gr 

Write on Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017 Κατηγορία Νέα των παραγωγών

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυγού, που έχει καθιερωθεί να γιορτάζεται την δεύτερη Παρασκευή του Οκτώβρη με σκοπό να μας υπενθυμίσει την υψηλή διατροφική αξία του αυγού, είναι μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε ακριβώς τι είναι αυτό που το κάνει να θεωρείται... superfood! 

Είναι πλούσιο σε υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη, βιταμίνες και μέταλλα και συμβάλλει στη σωστή ανάπτυξη του εμβρύου, στην πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και ενισχύει τη συγκέντρωση στο σχολείο, στη δουλειά και στο παιχνίδι. 

Αυτή η «φυσική υπερτροφή», αποτελεί την πιο πλήρη διατροφική επιλογή για όλες τις ηλικίες, καθώς το αυγό, πέρα από τη μοναδική γεύση του, είναι πλούσιο σε βιταμίνες, φυλλικό οξύ, χολίνη, σίδηρο, ασβέστιο, σελήνιο, αντιοξειδωτικά και Ω3 και Ω6 λιπαρά οξέα.

Επίσης, τα αυγά περιέχουν την υψηλότερης ποιότητας πρωτεΐνη που μπορούμε εύκολα να βρούμε. Ο κρόκος του αυγού είναι μία από τις ελάχιστες φυσικές πηγές βιταμίνης D, ένα μεγάλο αυγό περιέχει μόλις 70 θερμίδες και 5 γραμμάρια λίπους, η πρωτεΐνη του αυγού περιέχει το ιδανικό μείγμα αμινοξέων που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να φτιάξει ιστό και η διατροφική αξία του μπορεί να συγκριθεί μόνο με αυτή του μητρικού γάλατος.

Στη χώρα μας, η κατανάλωση αυγών ανέρχεται σε 130 τεμάχια ανά άτομο το χρόνο, όταν πριν τριάντα χρόνια στην Ήπειρο και την Κρήτη ξεπερνούσε τα 400. Ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 280-300. Μία από τις αιτίες για τη χαμηλή κατανάλωση αυγού είναι και η χοληστεροφοβία. Έρευνες που έγιναν τα τελευταία χρόνια, «αθωώνουν» το αυγό, που περιέχει τη λεγόμενη «καλή» χοληστερίνη (HDL). 

Write on Τρίτη, 10 Οκτωβρίου 2017 Κατηγορία Νέα των παραγωγών

Ο Καφετούλης βρέθηκε κακοποιημένος και ταλαιπωρημένος στο βουνό της Πετρούπολης. Είναι δύο χρονών και πάρα πολύ καλός χαρακτήρας, όμως παρά τις προσπάθειες που έγιναν από την Ζωοφιλική ένωση ενζω δεν ενδιαφέρθηκε κανείς και δε βρέθηκε λίγος χώρος στην καρδιά και στο σπίτι κάποιου για να δει την όμορφη πλευρά της ζωής. 

Μέχρι τέλος του μήνα θα φιλοξενείται σε πανσιόν αλλά τα οικονομικά περιθώρια στενεύουν και αυτοί που έχουν αναλάβει την φροντίδα του κάνουν έκκληση να βρεθεί άμεσα ένα σπιτάκι για τον μικρό.

Για όποιον ανοίξει την αγκαλιά του και του δώσει μόνιμο σπίτι θα έχει τη μόνιμη στήριξη για τροφή και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη της "ενζω". 

Περισσότερες πληροφορίες στα τηλέφωνα 6974652860 και 6974652806 (ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΖΩΟΦΙΛΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΑΦΝΗΣ-- ΑΓ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ-- ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ)

 

kafetoulis

Write on Πέμπτη, 28 Σεπτεμβρίου 2017 Κατηγορία Νέα των παραγωγών

Η συνήθεια που έχουν αρκετοί να διπλώνουν με τέτοιο τρόπο τα δάχτυλά τους και να ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος σαν κάτι να σπάει, είναι κάτι που απολαμβάνουν οι ίδιοι.  Μήπως όμως αυτή η κίνηση επηρεάζει αρνητικά τις αρθρώσεις;

Υπάρχουν διάφορες θεωρίες σχετικά με αυτή τη συνήθεια και αρκετοί υποστηρίζουν ότι μακροπρόθεσμα μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Ας δούμε όμως πρώτα τι προκαλεί το «κρακ».

Φαίνεται ότι στις αρθρώσεις, λόγω της συνεχούς κίνησης των χεριών μας, δημιουργούνται μικρές φυσαλίδες που περιέχουν διάφορα αέρια, οι οποίες όταν συμπιεστούν κατάλληλα, σπάνε και παράγουν τον χαρακτηριστικό ήχο, διαφορετικής έντασης κάθε φορά.

Δεν έχουν γίνει πολλές έρευνες πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, ωστόσο μια παλιότερη μελέτη 300 ατόμων, ηλικίας 45 ετών και άνω, εκ των οποίων οι 74 συνήθιζαν να ''σπάνε'' τα δάχτυλά τους για πολλά χρόνια, έδειξε ότι όσοι είχαν αυτή τη συνήθεια μπορεί να μην παρουσίασαν μεγαλύτερα ποσοστά οστεοαρθρίτιδας στα χέρια, σε σχέση με τους άλλους. Ωστόσο σε μεγάλες ηλικίες μπορεί να παρουσιάσουν σταθερά, ελαφρό οίδημα στα δάχτυλα αλλά και σημαντική δυσκολία να σφίξουν τις γροθιές τους.

Αυτό που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις τα δάχτυλά σου πιεσμένα είναι διάφορες ασκήσεις, που θα σε ανακουφίσουν και δεν θα πιέσουν τις αρθρώσεις σου. Όπως:

1. Ανοιγόκλεισε τα δάχτυλά σου 5 φορές για να τα ξεμουδιάσεις.

2. Σφίξε το χέρι σου σε γροθιά, κατεβάζοντας το ένα δάχτυλο μετά το άλλο. Επανάλαβε την άσκηση 3 φορές.

3. Μπλέξε τα δάχτυλά σου, με τις παλάμες να κοιτάνε προς τα κάτω, και κούνα τα χέρια σου σε σχηματισμό κύματος. Επανάλαβε την άσκηση 5 φορές.

Write on Πέμπτη, 14 Σεπτεμβρίου 2017 Κατηγορία Νέα των παραγωγών

Σύμφωνα με νέα έρευνα που έγινε σε άτομα που χρησιμοποιούν φακούς επαφής και είναι ηλικίας από 12 έως 17 ετών, δείχνει πως το 85% δεν εφαρμόζουν σωστά τις οδηγίες κάνοντας σοβαρά και επαναλαμβανόμενα λάθη. Αυτό σύμφωνα με τους ειδικούς σημαίνει πως είναι εκτεθειμένοι σε αυξημένο κίνδυνο να εκδηλώσουν σοβαρές μολύνσεις στα μάτια τους.

Συγκεκριμένα η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 85% υιοθετεί τουλάχιστον μία ριψοκίνδυνη συμπεριφορά που απειλεί την όρασή του, όπως το να κοιμούνται λίγες ή πολλές ώρες χωρίς να έχουν βγάλει τους φακούς τους ή το να ξαναχρησιμοποιούν τα διαλύματα καθαρισμού και να ξεβγάζουν τους φακούς με σάλιο ή με νερό βρύσης!

Πολλοί εξάλλου δεν αντικαθιστούν τους φακούς όσο συχνά πρέπει, ενώ άλλοι αλλάζουν πολύ σπάνια τις θήκες φύλαξης, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύουν στο επιστημονικό περιοδικό Morbidity and Mortality Weekly Report τα ομοσπονδιακά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC) των ΗΠΑ.

Υπάρχουν σοβαρές μολύνσεις που προκύπτουν από τα λάθη κατά τη χρήση των φακών. Ενώ οι ειδικοί έχουν καταγράψει ακόμα και περιστατικά όπου οι ασθενείς φορούν διπλό φακό επαφής, γιατί έχουν ξεχάσει να βγάλουν τον πρώτο και δεν το έχουν αντιληφθεί! Οι φακοί επαφής όμως δεν είναι αξεσουάρ μόδας αλλά ιατρικές συσκευές, και αν οι χρήστες τους δεν ακολουθούν ορισμένους κανόνες  τα μάτια τους μπορεί να υποστούν σοβαρές βλάβες.

Το μεγαλύτερο λάθος φαίνεται πως είναι το να κοιμάται κανείς φορώντας τους φακούς του (ακόμα κι αν πρόκειται για φακούς τύπου day and night), γιατί αυτό αυξάνει τον κίνδυνο φλεγμονής στον κερατοειδή εξαιτίας της ελλιπούς οξυγόνωσής του (η κατάσταση λέγεται μη μολυσματική κερατίτιδα και είναι σχετικά ήπια). Πολύ πιο σοβαρά θα είναι τα πράγματα αν μολυνθεί ο κερατοειδής από μικρόβια που είτε υπάρχουν στον φακό είτε ζουν στην επιφάνεια των ματιών. Σε αυτή την περίπτωση ο ασθενής έχει βακτηριακή κερατίτιδα, που μπορεί να συμβεί ακόμα και έπειτα από λίγες ώρες ύπνου με τους φακούς.

Ωστόσο βακτηριακή κερατίτιδα μπορεί να προκληθεί και από άλλες κακές συνήθειες, όπως η μη τήρηση των κανόνων υγιεινής ή/και η ελλιπής συντήρηση των φακών. Επιπλέον, όσο μεγαλύτερη διάρκεια ζωής έχουν οι φακοί επαφής, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες βακτηριακής κερατίτιδας, με τον μικρότερο κίνδυνο να αφορά τους ημερήσιους φακούς επαφής (εφ’ όσον βέβαια οι χρήστες τους αλλάζουν καθημερινά) και τον μέγιστο κίνδυνο να αφορά τους ετήσιους.

Η κερατίτιδα δεν είναι σπάνια. Υπολογίζεται ότι 1 στους 1.000 χρήστες φακών επαφής εκδηλώνουν ανά δεκαετία σοβαρή μόλυνση στον κερατοειδή.

Ένας άλλος πιθανός κίνδυνος είναι τα χημικά εγκαύματα στον κερατοειδή, που οφείλονται στο ξέπλυμα των φακών με λάθος διαλύματα πριν από τη χρήση τους.

Πολύ σημαντικό λάθος είναι όμως και το να φορούν φακούς επαφής άνθρωποι στους οποίους αντενδείκνυνται. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν όσοι παθαίνουν συχνές επιπεφυκίτιδες ή έχουν σοβαρές αλλεργίες, τα άτομα με έντονη και ανθεκτική ξηροφθαλμία, οι εργαζόμενοι σε χώρους γεμάτους σκόνη ή μικροσωματίδια, αλλά και όσοι δεν έχουν τη δυνατότητα να είναι τακτικοί και επιμελείς με τη χρήση, την αποθήκευση και τον καθαρισμό τους (επειδή, π.χ., δουλεύουν ή διαβάζουν πάρα πολλές ώρες καθημερινά).

Συμβουλές προστασίας για όσους χρησιμοποιούν φακούς επαφής:

* Να τηρείτε σχολαστικά τους κανόνες υγιεινής. Αυτό σημαίνει ότι θα χειρίζεστε τα υγρά, τις θήκες και τους φακούς με καθαρά χέρια, και ότι θα καθαρίζετε, θα ξεβγάζετε και θα απολυμαίνετε τους φακούς με βάση τις οδηγίες και τα προϊόντα που συνιστούν ο κατασκευαστής και ο οφθαλμίατρός σας και όχι με σάλιο, νερό ή φυσιολογικό ορό.

* Να αντικαθιστάτε το υγρό στη θήκη φύλαξης των φακών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή και όχι να το αναπληρώνετε, όπως συνηθίζουν να κάνουν όσοι βιάζονται.

* Να απολυμαίνετε συχνά τις θήκες των φακών επαφής και να τις αντικαθιστάτε το αργότερο μία φορά το τρίμηνο (το ιδανικό είναι κάθε μήνα). Μελέτη έδειξε ότι πως η αλλαγή της θήκης κάθε 6 μήνες αυξάνει κατά σχεδόν 5,5 φορές τον κίνδυνο μόλυνσης των ματιών.

* Να φοράτε του φακούς λίγες ώρες κάθε μέρα. Να χρησιμοποιείτε τα διορθωτικά γυαλιά σας για τουλάχιστον ένα οκτάωρο την ημέρα και να αφήνετε μία ημέρα την εβδομάδα κατά την οποία δεν θα φοράτε καθόλου φακούς επαφής.

* Μην κοιμάστε ποτέ, ούτε για λίγη ώρα, φορώντας τους φακούς σας. Μελέτη έδειξε ότι ο ύπνος με τους φακούς αυξάνει κατά 6,5 φορές τον κίνδυνο μόλυνσης των ματιών.

* Να αγοράζετε υγρά φακών επαφής σε μικρές συσκευασίες, για να τις αλλάζετε συχνά.

* Μην φοράτε φακούς επαφής με ερεθισμένα μάτια, ούτε τους φακούς άλλων ατόμων.

* Ειδικά τα κορίτσια και όσοι χρησιμοποιούν μέικ απ, πρέπει να βάφονται αφού φορέσουν τους φακούς επαφής και να αφαιρούν το μέικ απ μετά την αφαίρεση των φακών.

* Να πηγαίνετε τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο στον οφθαλμίατρο για προληπτικό έλεγχο των ματιών.

* Πηγαίνετε αμέσως στον οφθαλμίατρο, αν εκδηλώσετε οποιοδήποτε επίμονο ενόχλημα στα μάτια, όπως κοκκίνισμα, πόνο, φαγούρα, ευαισθησία στο φως κ.λπ.