Miranda Smoulioti

Miranda Smoulioti

URL Ιστότοπου: http://www.cosmoradio.gr
Write on Παρασκευή, 03 Μαΐου 2019 Κατηγορία Νέα των παραγωγών

Όταν κάποιος μιλάει καθώς κοιμάται χωρίς να το γνωρίζει και ούτε το θυμάται το επόμενο πρωί, έχει υπνολαλία (δηλαδή η ομιλία κατά τη διάρκεια του ύπνου) και πρόκειται για μια διαταραχή του ύπνου.

Άλλοτε ο λόγος είναι ασυνάρτητος και αποσπασματικός και άλλοτε οι φράσεις είναι ολοκληρωμένες και λογικές. Μπορεί να εκδηλώνεται χωρίς να υπάρχει εξωτερικό ερέθισμα.

Η διαταραχή μπορεί να εκδηλωθεί στον καθένα, ωστόσο εκδηλώνεται συχνότερα σε άνδρες και παιδιά παρά σε γυναίκες.

Δεν είναι περίεργο να μιλάει κάποιος στον ύπνο του. Η υπνολαλία εκδηλώνεται υποσυνείδητα και οι βασικότεροι παράγοντες που μπορεί να την προκαλέσουν είναι το συναισθηματικό στρες, το άγχος, η έλλειψη ύπνου, ορισμένα φάρμακα, ο πυρετός και η κατάθλιψη. 

Η ομιλία στον ύπνο εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Αυτοί μπορεί να περιλαμβάνουν το ότι περάσατε μια δύσκολη μέρα, το ότι αισθάνεστε καταβεβλημένοι, ή το ότι δεν θέλετε να πείτε αυτά που αισθάνεστε.

Το παραμιλητό επιβαρύνει και η κατάχρηση αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών. Μπορεί επίσης να αποτελεί σύμπτωμα κάποιας άλλης διαταραχής του ύπνου, όπως η υπνοβασία και η υπνική άπνοια.

Η υπνολαλία εμφανίζεται κατά τη διάρκεια δύο φάσεων ύπνου. Πρώτα κατά τη φάση REM και έπειτα κατά τη φάση μη REM.

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες, όταν συμβαίνει στο στάδιο REM, κατά το οποίο βλέπουμε τα όνειρα, οι νευρώνες μας λειτουργούν με τρόπο παρόμοιο με όταν είμαστε ξύπνιοι. 

Στη φάση μη REM, το στόμα, ο λαιμός και οι φωνητικές χορδές (που παραμένουν απενεργοποιημένες) παίρνουν μπρος και λειτουργούν για μερικά δευτερόλεπτα. Αυτό συμβαίνει γιατί είμαστε κατά το ήμισυ ξύπνιοι και ο μηχανισμός της εγρήγορσης μας επιτρέπει να μιλήσουμε.

Το παραμιλητό δεν είναι κάτι που πρέπει να ανησυχεί αυτόν που το κάνει. Δεν έχει καμία συνέπεια στον ύπνο, ούτε στην υγεία αλλά ίσως είναι αρνητικό για τους γύρω, που πιθανότατα να ενοχλούνται από αυτό. 

Write on Τρίτη, 16 Απριλίου 2019 Κατηγορία Νέα των παραγωγών

Σύμφωνα με μια βρετανική επιστημονική έρευνα, με επικεφαλής μια Ελληνίδα επιστήμονα, που παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας "EuroPrevent 2019", τα ζευγάρια που προσπαθούν να κόψουν μαζί το κάπνισμα, έχουν εξαπλάσια πιθανότητα επιτυχίας, συγκριτικά με τα άτομα που το επιδιώκουν μόνα τους,

Το κάπνισμα συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για στεφανιαία νόσο. Οι μισοί από τους ασθενείς με καρδιοπάθειες καπνίζουν και το 90% των ατόμων που ανήκουν σε ομάδες υψηλού καρδιαγγειακού κινδύνου, είναι καπνιστές. Έχει διαπιστωθεί ότι η διακοπή του καπνίσματος μειώνει περίπου στο μισό τον κίνδυνο.

Στη νέα έρευνα, με επικεφαλής τη Μάγδα Λαμπρίδου του Imperial college του Λονδίνου, πήραν μέρος 222 καπνιστές, καθώς και οι σύντροφοι τους (99 καπνιστές, 40 πρώην καπνιστές και 83 μη καπνιστές), που ήταν παντρεμένοι ή συζούσαν. Τα ζευγάρια παρακολούθησαν ένα από τέσσερα διαφορετικά προγράμματα διακοπής καπνίσματος, διάρκειας 16 εβδομάδων. Στα προγράμματα αυτά προσφέρονταν υποκατάστατα νικοτίνης με ειδικά τσιρότα και τσίχλες ή με το συνταγογραφούμενο φάρμακο βαρενικλίνη.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, μετά το τέλος του προγράμματος, το 64% των καπνιστών και το 75% των συντρόφων τους διέκοψαν το κάπνισμα (έναντι μηδενικού ποσοστού και 55% αντίστοιχα πριν το πρόγραμμα). Το ποσοστό όσων διέκοψαν το κάπνισμα, ήταν σημαντικά μεγαλύτερο στα ζευγάρια που προσπάθησαν να το κόψουν μαζί -σχεδόν εξαπλάσιο- από ό,τι μεταξύ των ατόμων που επιχείρησαν να κάνουν το ίδιο μόνοι τους.

Οι άνθρωποι που σταματάνε μόνοι τους το κάπνισμα, νιώθουν συχνά απομονωμένοι και αποφεύγουν τις κοινωνικές συναναστροφές. Αντίθετα, τα ζευγάρια που το διακόπτουν μαζί, στηρίζουν και ενθαρρύνουν ο ένας τον άλλον, αποσπούν την προσοχή τους και παροτρύνουν ο ένας τον άλλον στην υιοθέτηση εναλλακτικών, πιο υγιών συμπεριφορών. Γι' αυτό, υπογράμμισε τη σημασία να περιληφθούν ζευγάρια στα προγράμματα διακοπής καπνίσματος με στόχο ένα νοικοκυριό απαλλαγμένο από καπνό.

Οι συνήθειες του καθενός από τα μέλη ενός ζευγαριού επηρεάζουν τον άλλο με ποικίλους τρόπους. Σύμφωνα με προηγούμενα ερευνητικά ευρήματα, όταν σε ένα ζευγάρι ο ένας από τους δύο είναι πρώην καπνιστής, είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει θετικό κίνητρο, ώστε και ο άλλος να διακόψει την συνήθεια αυτή, κάτι που όμως δεν διαπίστωσε η νέα μελέτη. Από την άλλη, «υπάρχει μεγάλος κίνδυνος», σύμφωνα με τη Λαμπρίδου, «ο μη καπνιστής σύντροφος να υιοθετήσει τη συνήθεια του καπνιστή συζύγου».

Write on Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2019 Κατηγορία Νέα των παραγωγών

Παρόλο που από νομική άποψη ένας άνθρωπος θεωρείται ενήλικος μετά τα 18 του, από βιολογική άποψη η εφηβεία συνεχίζεται για μερικά χρόνια ακόμη και η πραγματική ενηλικίωση έρχεται κάποια στιγμή μέσα στην τρίτη δεκαετία της ζωής του.

Σε αυτό κατέληξαν Βρετανοί επιστήμονες, καθώς νέες έρευνες δείχνουν ότι δεν υπάρχει ένα σαφές βιολογικό όριο ανάμεσα στην εφηβεία και στην ενηλικίωση και οι άνθρωποι ακολουθούν μια σταδιακή εξελικτική διαδικασία που διαρκεί αρκετά μετά την ηλικία των 20 ετών. Γι' αυτό, οι Βρετανοί επιστήμονες υποστηρίζουν, σύμφωνα με τη βρετανική «Ιντιπέντεντ», ότι ο τωρινός τυπικός ορισμός της ενηλικίωσης ουσιαστικά δεν έχει βιολογικό νόημα, καθώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος συνεχίζει να εμφανίζει ενδείξεις σημαντικών αλλαγών για αρκετά χρόνια μετά τα 18.

 «Αυτό που στην πραγματικότητα λέμε, είναι ότι το να έχουμε ένα ορισμό του πότε κανείς κάνει την μετάβαση από την παιδική ηλικία στην ενήλικη ζωή, δείχνει όλο και πιο παράλογο», δήλωσε στο Λονδίνο, μιλώντας με δημοσιογράφους, ο καθηγητής νευροεπιστήμης Πίτερ Τζόουνς του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, ενόψει ενός συνεδρίου της Ακαδημίας Ιατρικών Επιστημών που θα πραγματοποιηθεί στην Οξφόρδη.
 

«Συστήματα όπως το εκπαιδευτικό, της υγείας και το δικαστικό βολεύονται με τους ορισμούς. Όμως πρόκειται για μια πολύ πιο σταδιακή μετάβαση, που εκτείνεται στη διάρκεια τριών δεκαετιών. Δεν υπάρχει μια παιδική ηλικία και μετά ξαφνικά η ενηλικίωση, αλλά μια σταδιακή πορεία μετάβασης», πρόσθεσε ο Τζόουνς.

 

Write on Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2019 Κατηγορία Νέα των παραγωγών

Νέα βρετανική μελέτη υποστηρίζει ότι η ιδανική ώρα για να κάνει κάποιος γυμναστική ώστε να χάσει βάρος είναι πριν από το πρωινό

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι αθλούνται προτού φάνε πρωινό καίνε περισσότερο σωματικό λίπος ως και κατά 20%, συγκριτικά με εκείνους που αθλούνται άλλες ώρες της ημέρας. Η πρωινή άσκηση με άδειο στομάχι έχει κάποια οφέλη και ένα από αυτά είναι η απώλεια βάρους και η καλύτερη διάθεση κατά τη διάρκεια της ημέρας.  

Ο λανθασμένος συνειρμός που κάνουμε ακούγοντας τη φράση «πρωινή άσκηση» είναι ότι μετά δε θα έχουμε δυνάμεις να δουλέψουμε. Όσοι όμως έχουν δοκιμάσει έστω και για λίγο να ασκηθούν νηστικοί το πρωί, βλέπουν πολύ γρήγορα αποτελέσματα στο σώμα τους, που τους ενθαρρύνουν να συνεχίσουν.

Η πρωινή γυμναστική προάγει την έκκριση ενδορφινών στον εγκέφαλο, οποίες μας γεμίζουν δύναμη, ευεξία, ενέργεια, αυξάνουν τη διάθεση, μειώνουν τη νευρικότητα και το άγχος. Έτσι όλη την ημέρα νιώθουμε πολύ καλύτερα. Επίσης η πρωινή γυμναστική αυξάνει τον μεταβολισμό, εξασφαλίζοντας το κάψιμο θερμίδων όλη την υπόλοιπη μέρα σας.

Οι ερευνητές τονίζουν την σημασία του να κάνει κάποιος πρωινή γυμναστική πριν το πρωινό! Αν όμως αυτό οδηγήσει σε ένα αίσθημα αδυναμίας ή και σε ελαφριά ζαλάδα και αισθανθείτε ότι δεν σας ταιριάζει η πρωινή γυμναστική πριν το πρωινό τότε σταματήστε το. 

Η άσκηση αυξάνει τα γενικά επίπεδα ενέργειας που ξοδεύουμε και ένα μεγάλο ποσοστό αυτής της ενέργειας προέρχεται από το αποθηκευμένο λίπος στο σώμα μας σε περίπτωση που ασκηθούμε χωρίς να έχουμε φάει.

Για να χάσουμε λίπος, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε περισσότερο σωματικό αποθηκευμένο σε σύγκριση με τα λιπαρά που λαμβάνουμε από τις τροφές.

Για καλύτερα αποτελέσματα λοιπόν ως προς την απώλεια βάρους είναι η πρωινή άσκηση πριν την κατανάλωση τροφής.

Write on Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2019 Κατηγορία Νέα των παραγωγών

Αυτό το διάστημα, είναι η εποχή των ιώσεων και της γρίπης. Αρκετοί από τους γύρω μας είναι άρρωστοι και ακούμε διαρκώς ήχους από βήχα ή φτέρνισμα. Ειδικά σε κλειστούς χώρους όπως το εργασιακό περιβάλλον ενός γραφείου ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς είμαστε περισσότερο εκτεθιμένοι σε περισσότερους... κακόβουλους εισβολείς! Αν όμως είμαστε προσεκτικοί ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές το πιο πιθανό είναι να τη γλιτώσουμε. 

1. Ενισχύουμε τον οργανισμό με βιταμίνη C

Η βιταμίνη C μπορεί να μην παρέχει πλήρη προστασία από τη γρίπη και το κρυολόγημα, όμως έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη διάρκεια των ενοχλητικών συμπτωμάτων. Γερό ανοσοποιητικό σημαίνει γρήγορη ανάρρωση. Τα πορτοκάλια είναι το φρούτο που έχουμε συνδέσει περισσότερο με τη βιταμίνη C, ωστόσο η εξωτική παπάγια, το ακτινίδιο, οι πιπεριές, το μπρόκολο και το κουνουπίδι είναι εξίσου ή περισσότερο πλούσια στη βιταμίνη αυτή. 

2. Κρατάμε τις αποστάσεις μας

Αποφεύγουμε την άμεση επαφή με ανθρώπους που έχουν συμπτώματα γρίπης ή κρυολογήματος, όπως βήχα, συνάχι, πυρετό κ.λπ. Εάν είναι εφικτό, να μην πηγαίνουμε σε πολυσύχναστους χώρους, όπως εμπορικά κέντρα ή μέσα μαζικής μεταφοράς. Αν στο σπίτι υπάρχει κάποιος που είναι άρρωστος, τότε καλό είναι να τον περιορίσουμε όσο μπορούμε σε έναν συγκεκριμένο χώρο. Δημιουργούμε έτσι με έναν τρόπο ζώνες ασφαλείας.  

3. Μαθαίνουμε στα παιδιά όταν φτερνίζονται να καλύπτουν την μύτη με το χέρι τους 

Το φτέρνισμα αποτελεί πηγή διασποράς μικροβίων, επομένως πρέπει να προστατεύουμε τους γύρω μας. Τις περισσότερες φορές το φτέρνισμα εκδηλώνεται απρόσμενα και δεν προλαβαίνουμε να καλύπτουμε την περιοχή της μύτης. Οι πιθανότητες να μεταφερθούν τα μικρόβια και σε άλλους ανθρώπους είναι πάρα πολλές. Τα χέρια μας είναι η ασπίδα προστασίας μας και αυθόρμητα τα τοποθετούμε μπροστά από τη μύτη μας όταν φτερνιζόμαστε. Σίγουρα η μέθοδος αυτή εξασφαλίζει μικρότερη διασπορά μικροβίων, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε να πλένουμε τα χέρια μας αμέσως μετά.

4. Κοιμόμαστε αρκετά

Οταν κοιμόμαστε καθημερινά λιγότερες από επτά ώρες το βράδυ, έχουμε τριπλάσιες πιθανότητες λοίμωξης από κρυολόγημα. Ένας καλός ύπνος αποτελεί κλειδί στη διαδικασία καταπολέμησης και πρόληψης του κρυολογήματος. 

5. Βάζουμε ευκάλυπτο στο σπίτι 

Ένα από τα όπλα της φύσης για να «εξολοθρεύσουμε» τη γρίπη είναι ο ευκάλυπτος. Είναι γνωστός για τις ευεργετικές του ιδιότητες στο αναπνευστικό σύστημα γιατί διευκολύνει και απελευθερώνει την αναπνοή. Προστατεύει από ασθενείς ιούς, ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και δρα ως γενετικό τονωτικό.