17 Ιαν Ζήσε καλύτερα: Πως θα αποφύγουμε τις ιώσεις όταν όλοι γύρω μας είναι άρρωστοι

Γράφτηκε από την Κατηγορία Νέα των παραγωγών Διαβάστηκε 368 φορές

Αυτό το διάστημα, είναι η εποχή των ιώσεων και της γρίπης. Αρκετοί από τους γύρω μας είναι άρρωστοι και ακούμε διαρκώς ήχους από βήχα ή φτέρνισμα. Ειδικά σε κλειστούς χώρους όπως το εργασιακό περιβάλλον ενός γραφείου ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς είμαστε περισσότερο εκτεθιμένοι σε περισσότερους... κακόβουλους εισβολείς! Αν όμως είμαστε προσεκτικοί ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές το πιο πιθανό είναι να τη γλιτώσουμε. 

1. Ενισχύουμε τον οργανισμό με βιταμίνη C

Η βιταμίνη C μπορεί να μην παρέχει πλήρη προστασία από τη γρίπη και το κρυολόγημα, όμως έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη διάρκεια των ενοχλητικών συμπτωμάτων. Γερό ανοσοποιητικό σημαίνει γρήγορη ανάρρωση. Τα πορτοκάλια είναι το φρούτο που έχουμε συνδέσει περισσότερο με τη βιταμίνη C, ωστόσο η εξωτική παπάγια, το ακτινίδιο, οι πιπεριές, το μπρόκολο και το κουνουπίδι είναι εξίσου ή περισσότερο πλούσια στη βιταμίνη αυτή. 

2. Κρατάμε τις αποστάσεις μας

Αποφεύγουμε την άμεση επαφή με ανθρώπους που έχουν συμπτώματα γρίπης ή κρυολογήματος, όπως βήχα, συνάχι, πυρετό κ.λπ. Εάν είναι εφικτό, να μην πηγαίνουμε σε πολυσύχναστους χώρους, όπως εμπορικά κέντρα ή μέσα μαζικής μεταφοράς. Αν στο σπίτι υπάρχει κάποιος που είναι άρρωστος, τότε καλό είναι να τον περιορίσουμε όσο μπορούμε σε έναν συγκεκριμένο χώρο. Δημιουργούμε έτσι με έναν τρόπο ζώνες ασφαλείας.  

3. Μαθαίνουμε στα παιδιά όταν φτερνίζονται να καλύπτουν την μύτη με το χέρι τους 

Το φτέρνισμα αποτελεί πηγή διασποράς μικροβίων, επομένως πρέπει να προστατεύουμε τους γύρω μας. Τις περισσότερες φορές το φτέρνισμα εκδηλώνεται απρόσμενα και δεν προλαβαίνουμε να καλύπτουμε την περιοχή της μύτης. Οι πιθανότητες να μεταφερθούν τα μικρόβια και σε άλλους ανθρώπους είναι πάρα πολλές. Τα χέρια μας είναι η ασπίδα προστασίας μας και αυθόρμητα τα τοποθετούμε μπροστά από τη μύτη μας όταν φτερνιζόμαστε. Σίγουρα η μέθοδος αυτή εξασφαλίζει μικρότερη διασπορά μικροβίων, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε να πλένουμε τα χέρια μας αμέσως μετά.

4. Κοιμόμαστε αρκετά

Οταν κοιμόμαστε καθημερινά λιγότερες από επτά ώρες το βράδυ, έχουμε τριπλάσιες πιθανότητες λοίμωξης από κρυολόγημα. Ένας καλός ύπνος αποτελεί κλειδί στη διαδικασία καταπολέμησης και πρόληψης του κρυολογήματος. 

5. Βάζουμε ευκάλυπτο στο σπίτι 

Ένα από τα όπλα της φύσης για να «εξολοθρεύσουμε» τη γρίπη είναι ο ευκάλυπτος. Είναι γνωστός για τις ευεργετικές του ιδιότητες στο αναπνευστικό σύστημα γιατί διευκολύνει και απελευθερώνει την αναπνοή. Προστατεύει από ασθενείς ιούς, ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και δρα ως γενετικό τονωτικό.