4 συνηθισμένες φράσεις που σε κάνουν να φαίνεσαι άπειρος στη δουλειά σου
-
Είναι μερικές φράσεις που φαίνονται «αθώες». Αλλά μπορούν να δημιουργήσουν… αρνητικές εντυπώσεις. Συγκεκριμένα, μπορούν να σε κάνουν να φαίνεσαι άπειρος στη δουλειά σου. Μερικές τέτοιες φράσεις παραθέτει η συνιδρύτρια του career site "The Muse", Adrian Granzella Larssen. Εδώ είναι 4 από αυτές που πρέπει να αποφύγεις αν θες να φαίνεσαι πιο έμπειρος.
«Δεν ξέρω»
Σίγουρα δεν χρειάζεται να έχετε όλες τις απαντήσεις συνέχεια. Κανείς μας δεν τις έχει. Αλλά απαντώντας στις ερωτήσεις των συναδέλφων ή πελατών με «δεν ξέρω» και ένα κενό βλέμμα μπορεί να σας κάνει να φαίνεστε ότι δεν είστε έτοιμοι για τη δουλειά.
Υπάρχουν μερικές εναλλακτικές εδώ. Προσφέρετε αυτά που γνωρίζετε—για παράδειγμα πείτε: «Λοιπόν, μπορώ να σας πω ότι το report πήγε στον εκτυπωτή την Παρασκευή». Πείτε ότι ενδιαφέρεστε για τις ίδιες πληροφορίες- για παράδειγμα: «Αυτή είναι ακριβώς η ερώτηση που θέλω να απαντήσω». Φέρτε κάποιον που πιθανότατα γνωρίζει τι χρειάζεται ο άλλος.
«Γεια, είμαι ο/η [μικρό όνομα]»
Αυτό είναι μια χαρά στην καφετέρια ή στη σχολή, αλλά το να συστήνεστε στη δουλειά μόνο με το μικρό σας όνομα δεν επιτρέπει στο άτομο με το οποίο μιλάτε να γνωρίζει οτιδήποτε άλλο για εσάς.
Αντίθετα, η Granzella Larssen προτείνει να συστηθείτε με το όνομα και το επώνυμό σας και εξηγήστε γιατί συμμετέχετε στη συνάντηση ή σε ένα έργο— κάτι όπως, «Γεια, είμαι Γιώργος Νικολάου και είμαι στην ομάδα επιχειρηματικής ανάπτυξης».
«Είμαι ο [junior-level τίτλος θέσης]»
Στο προηγούμενο παράδειγμα, ίσως αναρωτηθήκατε γιατί η Granzella Larssen δεν πρότεινε να συστηθείτε με τον συγκεκριμένο τίτλο εργασίας σας. Ο λόγος για αυτό είναι ότι αν είστε κάποιος που ξεκινάει την καριέρα του τώρα, ο τίτλος εργασίας σας μπορεί να μην είναι… εντυπωσιακός και μπορεί να στρέψει την προσοχή στην έλλειψη εμπειρίας σας.
Εάν συμβαίνει αυτό, κρατήστε το πιο γενικό. Αντί να συστήνεστε ως «ο βοηθός σύνταξης», πείτε κάτι σαν «Είμαι μέλος της συντακτικής ομάδας».
«Πρέπει να ρωτήσω το αφεντικό μου»
Ανεξάρτητα από το πού είστε στην εταιρική σκάλα, θα υπάρξουν αποφάσεις που δεν μπορείτε να πάρετε μονομερώς. Αν και αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό και αναμενόμενο, δεν χρειάζεται να στρέψετε την προσοχή σε αυτό.
Αντίθετα, η Granzella Larssen συνιστά να κάνετε τον εαυτό σας να ακούγεται πιο… σκεπτόμενος και όχι ως υφιστάμενος κάποιου. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να πείτε κάτι σαν: «Αυτό το σχέδιο ακούγεται υπέροχο — επιτρέψτε μου να το μοιραστώ με την ομάδα μου πριν προχωρήσω».