Ζήσε καλύτερα: Οι συνήθειες που βλάπτουν το αναπνευστικό μας

Ζήσε καλύτερα: Οι συνήθειες που βλάπτουν το αναπνευστικό μας

  • Κάποιες καθημερινές συνήθειες που είτε δεν τις δίνουμε σημασία είτε τις αγνοούμε τελείως μπορούν να προκαλέσουν δυσκολία στην αναπνοή και συνολικά βλάπτουν το αναπνευστικό μας σύστημα.

    Δεν ξεσκονίζουμε συχνά

    Όταν ο αέρας είναι γεμάτος σκόνη, αυτό μπορεί τελικά να βλάψει τους πνεύμονές και να προκαλέσει αναπνευστικά προβλήματα. Το συχνό ξεσκόνισμα και το καθάρισμα του σπιτιού είναι λοιπόν απαραίτητα.

    Δεν πλένουμε συχνά τα χέρια μας

    Δεδομένου ότι η πλειοψηφία των πιο συχνών αναπνευστικών λοιμώξεων μεταδίδονται με την επαφή, το πλύσιμο των χεριών θεωρείται το Α και το Ω στην πρόληψή τους. Για να προστατεύσουμε λοιπόν τους πνεύμονές μας, πλένουμε τακτικά τα χέρια μας, κάθε φορά που γυρνάμε στο σπίτι, πριν και μετά το φαγητό και -αν είμαστε κρυωμένοι- όταν φταρνιζόμαστε ή φυσάμε τη μύτη σας. Έτσι, προστατεύουμε και τους γύρω σας.

    Δεν ανάβουμε τον απορροφητήρα όταν μαγειρεύουμε

    Ό,τι κι αν μαγειρεύουμε, τα σωματίδια που απελευθερώνονται από τις κατσαρόλες και τα τηγάνια, ίσως να ερεθίσουν τα πνευμόνια μας. Για να καθαρίσουμε όσο γίνεται περισσότερο τον αέρα του σπιτιού, ας μην ξεχνάμε να ενεργοποιούμε τη λειτουργία του απορροφητήρα.

    Δε γυμναζόμαστε αρκετά

    Η άσκηση δε σας βοηθά μόνο στη διατήρηση μιας καλλίγραμμης σιλουέτας, αλλά θα βελτιώσει και την αναπνευστική λειτουργία. Το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Πνευμόνων τονίζει «Η τακτική άσκηση μπορεί να αυξήσει τη δύναμη και να βελτιώσει τη λειτουργία των μυών σας, κάνοντάς τους έτσι πιο αποδοτικούς. Οι μύες σας θα χρειάζονται λιγότερο οξυγόνο για να κινηθούν και θα παράγουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Αυτό θα έχει ως άμεση συνέπεια τη μείωση της ποσότητας του αέρα που πρέπει να εισπνεύσετε και να εκπνεύσετε για κάποια άσκηση». Με αποτέλεσμα, όσο γυμνάζεστε να μη λαχανιάζετε εύκολα.

    Δεν ενεργοποιούμε τον εξαερισμό όταν κάνουμε ντουζ

    Η συσσώρευση της υγρασίας, ίσως να οδηγήσει στην ανάπτυξη μούχλας, η οποία με τη σειρά της να προκαλέσει αναπνευστικά προβλήματα. Οπότε, κάθε φορά που κάνετε ντους ανοίγετε τον εξαερισμό. Αν έχετε παράθυρο, ανοίξτε το μόλις τελειώσετε.

    Δεν πίνουμε αρκετό νερό

    Εκτός από τις υπόλοιπες ευεργετικές ιδιότητές του, το νερό συμβάλλει και στην αποφυγή της δυσκολίας στην αναπνοή. Καθαρίζει το αναπνευστικό σύστημα και αποτρέπει την ανάπτυξη βλέννης.

    Δεν αερίζουμε συχνά το σπίτι

    Φυσικά, δεν πρέπει να κρατάμε κλειστά τα παράθυρα για να μην μπαίνει η σκόνη στο σπίτι, καθώς αυτό επίσης μπορεί να προκαλέσει δυσκολία στην αναπνοή. Φρεσκάροντας τον αέρα, αποφεύγουμε και τον κίνδυνο να εμφανιστεί μούχλα, αφού μειώνονται τα επίπεδα υγρασίας.

    Δεν κόβουμε το κάπνισμα

    Είναι πλέον γνωστό σε όλους και τεκμηριωμένο το πόσο βλαβερό είναι το κάπνισμα για τους πνεύμονες -αλλά και όλον τον ανθρώπινο οργανισμό, προκαλώντας μια σειρά προβλημάτων, πολλές φορές ανίατων. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι αρκούν μόλις 72 ώρες για να δούμε διαφορά στην αναπνοή, από τη στιγμή που κόβουμε το κάπνισμα.