Ζήσε καλύτερα: Ποιες τροφές να τρώμε και ποιες να αποφεύγουμε όταν έχουμε κρύωμα, γρίπη ή πυρετό

Ζήσε καλύτερα: Ποιες τροφές να τρώμε και ποιες να αποφεύγουμε όταν έχουμε κρύωμα, γρίπη ή πυρετό

Ζήσε καλύτερα: Ποιες τροφές να τρώμε και ποιες να αποφεύγουμε όταν έχουμε κρύωμα, γρίπη ή πυρετό

  • Ο χειμώνας είναι η εποχή των ιώσεων και των κρυολογημάτων. Ο πυρετός, ο βήχας και η καταρροή είναι από τα κυριότερα συμπτώματα. Οι τρόποι για να τα ξεπεράσουμε συνήθως έχουν να κάνουν με την πρόσληψη πολλών υγρών και θρεπτικών ουσιών. Ποιες τροφές όμως καλό θα είναι απογεύγουμε και ποιες να προτιμάμε λίγο περισσότερο, σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες.

    Αποφεύγουμε: Το σπανάκι

    Η ισταμίνη είναι μια χημική ουσία που παράγεται στο σώμα και η απελευθέρωσή της προκαλεί συμπτώματα αλλεργίας, αλλά βρίσκεται επίσης και σε πολλά τρόφιμα. Κι ενώ κάποια τρόφιμα δεν είναι υψηλά σε ισταμίνη, θεωρούνται ότι απελευθερώνουν την ουσία αυτή. Διεγείρουν τα ιστοκύτταρα, για να απελευθερώσουν ισταμίνη και να ενεργοποιήσουν μια φλεγμονώδη αντίδραση. Αυτή η αντίδραση μπορεί να επιδεινώσει ακόμη περισσότερο τη συμφόρηση, την κούραση και άλλα συμπτώματα που συνδέονται με το κρυολόγημα ή τη γρίπη». Εκτός από το σπανάκι, άλλες ουσίες είναι οι φράουλες, οι ντομάτες και τα εσπεριδοειδή (μεταξύ άλλων).

    Αποφεύγουμε: Τους ξηρούς καρπούς

    Τα καρύδια περιέχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά για να βοηθήσουν τον οργανισμό να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις, όπως ο ψευδάργυρος και η βιταμίνη Ε. Αλλά ίσως, είναι προτιμότερο να μην τα καταναλώσετε κατά την διάρκεια των αρχικών σταδίων μιας νόσου, ειδικά εάν σας πονάει το στομάχι σας ή έχετε πυρετό. Επειδή οι ξηροί καρποί είναι υψηλοί σε υγιή λίπη, το σώμα σας θα πρέπει να εργαστεί σκληρότερα για να τα αφομοιώσει. Αυτό θα μπορούσε να σας προκαλέσει ανακατωσούρες.

    Προτιμάμε: Τις κόκκινες πιπεριές

    Οι κόκκινες πιπεριές περιέχουν μια ένωση που ονομάζεται κουερσετίνη, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που είναι επίσης αντι-ιικό και αντιφλεγμονώδες. «Η κουερσετίνη μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή της επανάληψης του ιού, αποκαθιστώντας την οξειδωτική βλάβη των ιστών ως αποτέλεσμα της λοίμωξης» δήλωσε η Βελενστάιν. Είναι επίσης, πλούσιες σε βιταμίνη C, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που θεωρείται ότι κατευνάζει τα συμπτώματα, αλλά δεν είναι τόσο όξινες όσο τα εσπεριδοειδή.

    Προτιμάμε: Τα μανιτάρια

    Οι κυτοκίνες είναι μικρές πρωτεΐνες που εντοπίζονται στο ανοσοποιητικό σύστημα του σώματος. Και οι έρευνες δείχνουν ότι τα μανιτάρια, όπως το shiitake, το reishi και το cordyceps, μπορούν να αυξήσουν τις κυτοκίνες και να βοηθήσουν το ανοσοποιητικό σύστημα να καταπολεμήσει τη λοίμωξη.

    Προτιμάμε: Σούπα κοτόπουλο ή ζωμό

    Μελέτες υποδηλώνουν πως η σούπα κοτόπουλου περιέχει ενώσεις που έχουν αντιφλεγμονώδη δράση, καθιστώντας το ιδανικό φαγητό στην μάχη για την αντιμετώπιση του κρυολογήματος ή των συμπτωμάτων της γρίπης. Μία από αυτές τις ενώσεις, η καρνοσίνη, που εντοπίζεται στο κοτόπουλο και είναι χρήσιμη στην καταπολέμηση των αρχικών σταδίων ενός κρυολογήματος ή μιας γρίπης, σύμφωνα με μελέτη του 2012 που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Therapeutics.

Συντάκτης