Σάλος με καθηγητή που έκοψε μαθητές χρησιμοποιώντας το ChatGPT για να τους ελέγξει

Σάλος με καθηγητή που έκοψε μαθητές χρησιμοποιώντας το ChatGPT για να τους ελέγξει

 Σάλος με καθηγητή που έκοψε μαθητές χρησιμοποιώντας το ChatGPT για να τους ελέγξει

  • Σε μια αμφιλεγόμενη κίνηση που προκάλεσε αντιδράσεις, ένας καθηγητής του Texas A&M University έκοψε σε 15 φοιτητές, κατηγορώντας τους ότι υπέβαλαν εργασίες που δημιουργήθηκαν από τεχνητή νοημοσύνη (AI). Ωστόσο, η προσέγγιση του καθηγητή για να καταλάβει αν όντως οι εργασίες γράφτηκαν με AI ή όχι...τερμάτισε τα κοντέρ της ειρωνείας.

    Συγκεκριμένα, ο καθηγητής, η ταυτότητα του οποίου δεν έχει αποκαλυφθεί, έβαλε ανεπαρκείς βαθμούς στους εν λόγω φοιτητές και ανέστειλε τα διπλώματά τους μέχρι να πραγματοποιηθεί ενδελεχής έρευνα. Ο καθηγητής πήρε αυτή τη σκληρή απόφαση, αφού ο ίδιος χρησιμοποίησε το ChatGPT, το πασίγνωστο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης, για να του πει αν υπάρχουν σημάδια αυτοματοποιημένης δημιουργίας περιεχομένου στις εργασίες. Ναι, το ChatGPT αποφάσισε αν χρησιμοποιήθηκε…το ChatGPT! Προφανώς η μέθοδος αυτή επικρίθηκε ως ακατάλληλη και λανθασμένη.

    Το ChatGPT που χρησιμοποίησε ο καθηγητής για να ανιχνεύσει αν υπάρχει AI-generated περιεχόμενο, δεν έχει σχεδιαστεί για αυτόν τον σκοπό. Είναι μεν ένα AI chatbot που έχει την ικανότητα να παράγει κείμενο που μοιάζει με ανθρώπινο, σύμφωνα πάντα με τις υποδείξεις του χρήστη, αλλά δεν μπορεί να διακρίνει με ακρίβεια αν άλλο περιεχόμενο έχει παραχθεί από AI. Η αντισυμβατική επιλογή του καθηγητή για την ανίχνευση της λογοκλοπής έχει γίνει θέμα συζήτησης μέχρι και στα social media, με screenshots ενός email που στάλθηκε στους τιμωρημένους φοιτητές να κυκλοφορούν στο Reddit.

    Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένου του ChatGPT, μπορούν πολλές φορές να παράγουν αποτελέσματα που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, επινοώντας μέχρι και περίτεχνες λεπτομέρειες με μεγάλη αυτοπεποίθηση. Αυτό το φαινόμενο είναι γνωστό ως "παραισθήσεις". Προφανώς, λοιπόν, δεν είναι κατάλληλα για την επικύρωση της αυθεντικότητας ακαδημαϊκών εργασιών.

    Εν μέσω της διαμάχης, το πανεπιστήμιο αθώωσε αρχικά τους φοιτητές, αν και η συνεχιζόμενη έρευνα αποκάλυψε ότι τουλάχιστον δύο από αυτούς χρησιμοποίησαν όντως το ChatGPT κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Όμως και η συμπεριφορά του καθηγητή έχει επίσης τεθεί υπό εξέταση μετά από αυτό το περιστατικό, θέτοντας ενδεχομένως σε κίνδυνο τη θέση του στο πανεπιστήμιο.

    Το περιστατικό χρησιμεύει ως υπενθύμιση ότι ενώ εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT μπορούν να βοηθήσουν πάρα πολύ, η χρήση τους στον ακαδημαϊκό χώρο απαιτεί μεγάλη προσοχή.

    via

espa el