Πώς να κόψεις μία κακή συνήθεια με 3 βήματα

Πώς να κόψεις μία κακή συνήθεια με 3 βήματα

Πώς να κόψεις μία κακή συνήθεια με 3 βήματα

  • Όλοι έχουμε κακές συνήθειες –από το κάπνισμα και την υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης, μέχρι το doomscrolling στα social media. Το θέμα είναι ότι οι συνήθειες αυτές είναι για να κόβονται –και, συχνά, απλώς ζούμε με αυτές επειδή μας βολεύει. Διώχνουμε την ευθύνη από πάνω μας, καθώς επιμένουμε ότι για όλα φταίνε εξωτερικοί παράγοντες (το άγχος, για παράδειγμα), όμως το πρόβλημα βρίσκεται μέσα μας.

    «Είναι ζήτημα διαχείρισης συναισθημάτων», δήλωσε στο CNBC ο ειδικός σε θέματα συμπεριφοράς και συγγραφέας, Νιλ Έιαλ. Όπως εξήγησε, μία από τις χειρότερες συνήθειές μας είναι ο χρόνος που περνάμε στο κινητό. «Κάνουμε έρευνες σχετικά με τις ώρες και τους λόγους που ο κόσμος κοιτά το τηλέφωνό του, και μόνο το 10% των περιπτώσεων είναι επειδή χτύπησε», τόνισε.
    «Οπότε, το 90% των περιπτώσεων, αυτό γίνεται για άλλον λόγο –ένα συναίσθημα, το οποίο είναι και η ρίζα όσων κάνουμε- και σχετίζεται με την επιθυμία να ξεφύγουμε από τη δυσφορία της στιγμής».

    Πώς κόβουμε αυτές τις κακές συνήθειες; Αρκεί να ακολουθήσουμε 3 βήματα, σύμφωνα με τον Έιαλ.

    «Πάρε την κατάσταση στα χέρια σου και μην κατηγορείς εξωτερικούς παράγοντες».
    «Βρες την αιτία που πυροδοτεί τη συνήθεια».
    «Κάνε ένα πλάνο για να αντεπιτίθεσαι, κάθε φορά που ετοιμάζεσαι να ενδώσεις».
    Το πιο βασικό, είναι το πρώτο βήμα. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι εμείς έχουμε την ευθύνη των πράξεών μας και κανείς (ή/και τίποτα) δεν ευθύνεται για τις επιλογές μας, καλές ή κακές. Μας αρέσει να μένουμε στο comfort zone μας και να λέμε πόσο διαφορετικοί θα ήμασταν, αν τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Το θέμα είναι ότι έτσι, απλώς παραπονιόμαστε και μας κάνουμε κακό. Μόνο όταν αποφασίσουμε ότι είμαστε κύριοι της ζωής μας, θα αναλάβουμε δράση.

    via

espa el